Over Hilbert
Al meer dan 25 jaar werk ik op het snijvlak van sales en marketing. Vanuit theorie, maar vooral vanuit de praktijk. Ik heb bedrijven geholpen om te groeien, markten te veroveren en klanten te behouden. Altijd met oog voor resultaat en rendement.
Waar anderen zien wat er misgaat, zie ik vooral kansen. En waar veel trajecten blijven steken in mooie plannen, zorg ik ervoor dat die plannen worden uitgevoerd.

Bewezen resultaten
In mijn carrière heb ik o.a.:
- Markten geopend in meerdere landen waar eerder alleen lokaal werd verkocht. Binnen twee jaar groeide het klantenbestand internationaal, met stabiele omzetgroei als gevolg.
- Een nieuwe zakelijke markt ontwikkeld voor een bedrijf dat tot dan toe alleen aan consumenten verkocht. Binnen zes maanden leverde dit een structurele omzetstijging van 40% op. Recurring.
- Een leadgeneratie-aanpak ontwikkeld met LinkedIn, video, fotografie en e-mail die tot wel 90% conversie opleverde bij geselecteerde prospects.
- Een nieuw merk in de markt gezet inclusief positionering, propositie, huisstijl, website en contentstrategie, waardoor het binnen korte tijd zichtbaar en concurrerend werd in een verzadigde markt.
- Bedrijven begeleid bij rebranding en herpositionering, waardoor ze weer relevant werden in hun markt en nieuwe klanten aantrokken.
- Teams getraind in sales en acquisitie, met directe verbetering in gesprekstechnieken, klantbenadering en conversiepercentages.
- Websites en webshops gebouwd en geoptimaliseerd die niet alleen mooi zijn, maar ook aantoonbaar meer leads en sales genereren.
Mijn aanpak
Ik geloof in een nuchtere, pragmatische manier van werken:
- Luisteren naar wat je écht nodig hebt.
- Analyseren waar de kansen liggen.
- Uitvoeren wat werkt, zonder ruis en zonder overbodige stappen.
Marketing en sales horen naadloos op elkaar aan te sluiten. Als dat klopt, groeit je bedrijf. En dat is precies waar ik voor ga.